• Szolgáltatásaink
  • Árlista
  • Magunkról
  • Kapcsolat
  • Karrier
  • Telefon: (+36) 1 489-5200 | E-mail: info@bhc.hu
    language enmagyar

    Az egészség általános alapérték

    Az egészség általános alapérték

    Interjú Treiber Miklóssal, a Novartis Hungária Kft. HR-igazgatójával

     A Novartis Hungária Kft. évek óta biztosítja munkatársai számára a kibővített éves orvosi vizsgálat lehetőségét, amelyben partnere a Budai Egészségközpont. Emellett kiemelt figyelmet fordítanak az egészséges és sportos életmódra is - mondta lapunknak Treiber Miklós hr-igazgató.
    - Miért fontos a Novartis Hungária Kft. számára a dolgozók egészsége?
    - A gyógyszeripari cégek klasszikus értelemben vett célja nem más, mint a tünetek megfelelő gyógyszeres terápiával való kezelése. Az iparági szereplők - köztük a Novartis is - elkötelezték magukat a lakosság egészségének javítása mellett, de nem csupán megfelelő gyógyszerek biztosításával. A betegek állapota jelentősen csak egy komplex életmódprogram betartásával javulhat, ahol a gyógyszerek mellett kiemelt hangsúlyt kap a táplálkozás és az életmódváltás is. Az egészségtudatos életmód a betegségek megelőzésének kulcsa, nemcsak a vállalaton belül, hanem az egész ország egészségi állapotának javulásában, sajnos azonban ezen a területen Európa egyik sereghajtójának számítunk a statisztikai adatok alapján. A Novartis "Együtt az egészségért" programja sem lehetne sikeres, ha saját mindennapi működésünk során nem kezelnénk kiemelten a jó életminőség fontosságát.

    - Milyen szempontok alapján választottak foglalkozás-egészségügyi szolgáltatót?
    - A partner kiválasztásakor két alapvető szempontot vettünk figyelembe. Az első és legfontosabb a szakmai felkészültség, a vizsgálatokat elvégző és azokat kiértékelő orvos-szakmai csapat megléte, illetve a műszeres és diagnosztikai háttér volt. Ide tartozik még a Budai Egészségközpont rugalmas üzletpolitikája is, amelynek köszönhetően testre szabott vizsgálati protokoll alapján mérik fel munkatársaink egészségügyi állapotát. Nem mellékes szempont a szolgáltatás elérhetősége sem, a jó megközelíthetőség, a minimális többlet utazási idő. Ezeket a Budai Egészségközpont partnersége biztosítja számunkra.

    - Mióta állnak kapcsolatban a Budai Egészségközponttal?
    - Az első megállapodást öt évvel ezelőtt írtuk alá, együttműködésünk azóta is zökkenőmentes. Kétévente tendereztetjük az egészségügyi szolgáltatókat, eddig minden döntéssel a Budai Egészségközpontnál maradtunk. A tapasztalatok pozitívak, a korábbi negatív tényezőket tökéletesen sikerült korrigálni - utóbbiak leginkább a rendelő zsúfoltságára, a várakozási idő hosszára vonatkoztak, a második vizsgálóhely megnyitásával azonban ezek a problémák is megszűntek. A Novartis vidéki orvos látogatói számára szintén a
    Budai Egészségközpont bevonásával alakítottunk ki egy olyan hálózatot, amely lehetővé teszi, hogy a Budapesten biztosított vizsgálati protokoll vidéki kollégáink számára is elérhető legyen, helyi egészségügyi központokban.

    - A kötelező foglalkoztatás-egészségügyi vizsgálatokon kívül milyen egészséggel kapcsolatos juttatásokat biztosítanak munkatársaiknak?
    - A többletjuttatások első körét a kötelezőn felüli vizsgálatok jelentik, a megelőzés, az esetleges problémák megfelelő időben való felismerése érdekében. Évről évre bővítjük a vizsgálati protokollt, a jelentősen kiterjesztett laboratóriumi vizsgálatok mellett éves bőrgyógyászati és fogászati szűrésen, szemészeti kontrollon vehetnek részt dolgozóink, illetve az esetleges egyéni problémákhoz illeszkedő kiegészítő vizsgálatok is rendelkezésre állnak. Munkatársaink 30 százaléka a még kiterjedtebb menedzserszűréseken is részt vehet. Az orvosi vizsgálatokat és véleményt pedig életmódváltási tanácsok zárják. A béren kívüli juttatások között hangsúlyos szerepet kap az egészségpénztári támogatás, amellyel vállalatunk szintén az egészséges életmód lehetőségeit igyekszik előmozdítani. Ezen túl szerveztünk már dohányzásról leszoktató és az egészséges táplálkozást népszerűsítő belső programokat, és rendszeresek a vérnyomásmérési kampányok is. Kollegáink saját kezdeményezésre hirdettek meg heti egy aerobikfoglalkozást, lehetőség van saját költségen az irodai masszázs igénybe vételére, emellett több fitneszterem szolgáltatásait kedvezményesen vehetik igénybe munkatársaink. A jövőben terveink szerint éppen a sportolási lehetőségeket helyeznénk előtérbe, akár házon belüli, illetve az iroda közvetlen közelében biztosított lehetőségekkel.

    - Milyen visszajelzéseket kapnak a dolgozóktól az egészségügyi programmal kapcsolatban?
    - Csak pozitív visszajelzéseket kapunk a Budai Egészségközpont szolgáltatásairól. Annak ellenére, hogy ez kötelező vizsgálat számukra - mivel olyan szintű szolgáltatást kapnak, ami miatt megéri részt venniük rajta -, dolgozóink szívesen vetik alá magukat ennek az évi egyszeri kibővített kontrollnak. A vizsgálat lehetősége mindenkinek rendelkezésére áll, a kötelező alapvizsgálati körön kívüli szolgáltatásokat azonban mindenki saját döntése alapján veszi igénybe. A Budai Egészségközpontból érkező visszajelzések alapján jelentős részben igénybe veszik ezeket munkatársaink, nagyon kevesen mondanak le a vizsgálatokról, ismerve a különböző rizikófaktorokat. A belső ösztönzés ebben az esetben annyit jelent, hogy felhívjuk figyelmüket arra a lehetőségre, amellyel élhetnek. Munkatársaink jelentős része egészségügyi végzettségű, ők tisztában vannak az egészség fontosságával. Másrészt azért sem kell győzködni őket, mert nem rutinvizsgálaton vesznek részt, hanem olyanon, amelyen érdemes részt venni. Az igazi elismerést az jelenti, amikor a vizsgálaton részt vevő orvos végzettségű dolgozónk olyan véleménnyel tér vissza a szűrésről, hogy nagyon alapos és szakszerű vizsgálaton vett részt. Az adatok titkossága miatt azt nem lehet megítélni, hogy valós összefüggésben áll-e a fokozott szűréssel és ellenőrzéssel, de évek óta 4-5 körül stagnál dolgozóink táppénzes napjainak száma.

    Napi Gazdaság 2010. április 26., hétfő