• Szolgáltatásaink
  • Árlista
  • Magunkról
  • Kapcsolat
  • Karrier
  • Telefon: (+36) 1 489-5200 | E-mail: info@bhc.hu
    language enmagyar

    Nyári pihenés

    Nyáron egészségesebben étkezünk, mint télen, hiszen friss zöldségek és gyümölcsök könnyen beszerezhetők, és a melegben nem is igazán kívánjuk a zsíros, kalóriában gazdag ételeket. Továbbá kinek van kedve és energiája a hőségben a konyhai sütés-főzéshez? Inkább a szabadban grillezünk, bográcsban főzünk, vagy gyorsan elkészíthető, hideg ételeket fogyasztunk.

     Az emberek többsége ilyenkor tölti szabadságát. Nyaralnak, melynek több formája lehet. Lehetséges az önellátás, teljes -, és a gyakori félpanziós ellátás is. Sokan nem gondolnak arra, hogy a félpanzió milyen "veszélyeket" rejt magában az esetleges súlygyarapodásban. Ilyenkor kétszeri étkezést biztosítanak, általában reggelit és vacsorát. Reggel felébredünk, s esszük a finom falatokat, melyeket általában svédasztalos formában tálalnak. "Tudatalattink" azt súgja, hogy együnk többet, hiszen úgysem eszünk estig, vacsoráig...

    Jó, ha tudjuk, hogy mára megdőlt a régi ajánlat, miszerint: "reggelizz úgy, mint egy király". Nem ajánlott a bőséges reggeli.

    A vacsoránál esetleg többet eszünk, hiszen "egész nap nem ettünk" (ami persze nem fedi a valóságot…)

    Ha jó idő van, időnk nagy részét a strandon töltjük. Ilyenkor szendvicset viszünk magunkkal "otthonról" hűtőtáskában, de természetesen vihetünk gyümölcsöt, vagy akár nyers zöldséget is. Az idénygyümölcsök (cseresznye, meggy sárgadinnye, görögdinnye, sárgabarack, nektarin, őszibarack, szilva, stb.), ha hűtőtáskában visszük és óvjuk az ütődésektől, akkor még nagyon jó szomjoltók is! Ugyanakkor az is előfordul, hogy a strandon választunk magunknak az ottani kínálatból, az ott kapható lángost, főtt kukoricát, hekket, kolbászt, palacsintát… És persze nincs strandolás sör nélkül. Amiben szintén van egy kis kalória...

    Nézzük meg tehát a strandon kapható kínálatot

    Főtt kukorica:
    Olajos, tejfölös szósz nélkül, zsírmentes és rost dús étel. Nem kell nagyon megsózni, mert a konyhasó vizet köt meg, s ez a láb dagadásához, valamint magas vérnyomás kialakuláshoz is vezethet hosszú távon.
    Lángos:
    Sajt és tejföl nélkül energiában szegényebb fogás, ha nem szeretnél hízni, inkább így ajánlott a fogyasztása. Bő olajban sült, ezért kicsit nehezebben emészthető. Érdemes fogyasztása előtt úszni, sétálni, tollas labdázni, majd miután megetted, pihenj!
    Jégkása:
    A jégkása kellemes, nagyon jó üdítő hatású ital, mely a fagylalt őse! Víz (jég), gyümölcspép, cukor, ízesítő szirup keveréke. Energiatartalma alacsony. Kérheted cukor nélkül is! Előnye, hogy tej mentes, s így tejcukor -, tejfehérje érzékenyek is bátran fogyaszthatják.
    Jégkrém, fagylalt:
    A strandolás elengedhetetlen kelléke a fagylalt, vagy jégkrém. Érdemes keresni a cukor hozzáadása nélküli készítményeket. A "light" jelző nem mindig nullkalóriás terméket jelöl.
    Sült hekk:
    A vízparti strandbüfék alap választéka. A hekk tengeri hal, egy tőkehalfajta. A Földközi-tengerben és az Atlanti-óceánban él. Húsa finom, általában bő olajban sütve kapható. Szerencsésebb lenne roston sült formában fogyasztani, de azt a grill partikon pótolni lehet! A hal választása jó döntés a tudatos táplálkozáshoz vezető úton!
    Palacsinta:
    Közkedvelt, bár kissé olajos, a tölteléke pedig sok cukrot tartalmaz. Maximum egy-két palacsinta ajánlott! Jó, ha az egész napos pihenés mellett valamilyen kímélő test mozgást is beiktatsz. Amelyiket szereted, azt kell választani, ilyenkor ne számolj kalóriát!
    Rétes:
    A rétes tésztája vékonyabb, a töltelékben több zsiradék és cukor lehet. (pl. mákos, túrós, stb.) Itt is az elfogyasztott mennyiségre kell figyelni.
    Pizza:
    A pizza kedvelt étel, gyorsan csillapítja éhségedet. Előnye, hogy kemencében sül, és nem olajban, valamint, hogy választhatsz zöldséges feltétet is, mely rostban gazdagabb,s ezáltal vércukorszintedre is kedvező hatással lesz.
    Remélem, hogy sikerült néhány ötletet adni a kellemes nyaraláshoz, strandoláshoz!

    Tarnai Irén dietetikus