• Szolgáltatásaink
  • Árlista
  • Magunkról
  • Kapcsolat
  • Karrier
  • Telefon: (+36) 1 489-5200 | E-mail: info@bhc.hu
    language enmagyar

    Tavaszi fáradtság ellen

     

     

    hirlevel_20130321_landing1

    Tavaszi fáradtság - tavaszi feltöltődés

    A tél elmúltával szervezetünk nagyon várja a napsütéses tavaszi friss levegőt, az energiával való feltöltődést. Sokszor használjuk tél végi kimerültségünkre a „tavaszi fáradtság” elnevezést.

    De valójában mi okozza, és mit tehetünk ellene?

    Télen csökken a napsütéses órák száma, rövidülnek a nappalok, a napsugarak ereje csökken, a levegő hideg és száraz, kevesebb a testmozgás, a szabadban töltött idő, táplálkozásunk is megváltozik. Tény, hogy télen inkább energiadúsabb ételeket, üvegházi salátákat, zöldségféléket fogyaszthatunk, így összességében energiadúsabb, de vitaminszegényebb a táplálkozásunk, mint az év többi szakaszában.

    Ez anyagcserénk lassulását, szervezetünk testi-lelki tartalékainak fokozatos csökkenését idézhetik elő a tél végére. A vitamin és nyomelem hiánytól, a hideg levegőtől szárazabb a bőrünk, reggel néha kimerülten ébredünk, kevesebb munka után is fáradtnak, túlterheltnek érezhetjük magunkat. A tavasz sokszor hirtelen köszönt be szeszélyes időjárásával, mely az arra érzékenyeknél tovább fokozhatja a tavaszi fáradtság érzését.

    Hogyan gyorsíthatjuk szervezetünk feltöltődését?

    Amennyit csak tudunk, legyünk szabad levegőn, használjuk ki a napfény energiáját: sétáljunk, kertészkedjünk, sportoljunk, túrázzunk családunkkal, barátainkkal. Lehetőség szerint válasszunk könnyebb, vitamindúsabb ételeket. Figyeljünk a védekező rendszer legfontosabb vitaminjainak (E-, C-vitamin és a béta-karotin) pótlására (E- vitamin források: nagy mennyiségben tartalmazzák a növényi olajok, gabonafélék csírája, a hús, a máj, a tojás és a zöld növények.)  Legnagyobb mennyiségben a C-vitamint is a zöld növények tartalmazzák.

    Bár ezek fogyasztásáról télen sem kell teljesen lemondanunk (pl. káposztafélék, savanyú káposzta, télálló almák, kiwi, citrom, narancs). Béta-karotin legnagyobb mennyiségben a sárgarépában és a sütőtökben található. Gabona magvakat is lehet csíráztatni, a hajtásokat salátába, vagy apróra vagdalva vajas kenyérre szórva is lehet fogyasztani. Szükség esetén táplálkozásunkat kisebb mennyiségben átmenetileg kiegészíthetjük vitaminkészítményekkel is. Minden nap fogyasszunk elegendő, 1,5 liter folyadékot.