• Szolgáltatásaink
  • Árlista
  • Magunkról
  • Kapcsolat
  • Karrier
  • Telefon: (+36) 1 489-5200 | E-mail: info@bhc.hu
    language enmagyar

    Progresszív izomrelaxáció – csökkenti a szorongást és javítja az alvásminőséget

    Gondolataink most szinte állandóan a vírus körül forognak, természetes, hogy aggódunk a jövő, a szeretteink és az egészségünk miatt. A társas távolságtartás miatt a kapcsolattartás megváltozott és ebben a helyzetben, amikor a legnagyobb szükségünk lenne a családunkra, barátainkra, tartani kell a fizikai távolságot, most a magány és az elszigeteltség érzésével egyáltalán nincs egyedül. Ezzel a sok mindennel megbirkózni nem könnyű. Annak érdekében, hogy kontrollérzetét visszanyerje, és tudjon tenni önmagáért, lehetősége van a helyzetből eredő feszültség levezetésére, mellyel sokat tud tenni immunrendszere működése érdekében. A cikk végén vezetett progresszív izomrelaxációs gyakorlat hallgatható meg.

    Az eddigi ismeretek alapján az erős immunrendszer tűnik a legjobb védelemnek a vírussal szemben. Azok, akiknek immunrendszere megfelelően reagál, gyorsabban gyógyulhatnak, és gyakran kevesebb tünetről számolnak be, ezért érdemes azokat a praktikákat alkalmazni, ami támogatja a szervezet megküzdő kapacitását.

    progressziv-izomrelaxacio

    Selye János világhírű stresszkutató, vizsgálódásai során felismerte, hogy az emberi szervezet stressz hatására fokozott kortizol hormontermeléssel reagál.  Ennek a hírvivő vegyületnek fontos szerepe van a stresszhelyzettel való biológiai megküzdésben, azonban túlzott mértéke gátolja az immunrendszer működését.

    A koronavírus járvány alatt gyakori, hogy a szorongást és az alvásminőség megváltozását tapasztalják meg. A szorongás, a frusztráció és a stressz megnövelheti az izmok feszességét, ezáltal tovább fokozza a megélt mentális feszültséget.

    A progresszív izomrelaxáció gyorsan elsajátítható, egyszerű, és rendkívül hatékony relaxációs technika, amelyet már évtizedek óta alkalmaznak a stressz és szorongás csökkentésére, az álmatlanság enyhítésére és az egyes krónikus betegségek tüneteinek kezelésére. A módszer azon a felismerésen alapul, hogy a testi és pszichés állapot szoros egymásra hatással bírnak a feszültségek tekintetében. Ritka, hogy testi ellazulás mellett feszült legyen az elme. Ebből következik, hogy az elme nyugtatható, ha az izmainkat szisztematikusan képesek vagyunk ellazítani, így a testből és az elméből egyaránt kioldódnak a feszültségek. A gyakorlás során különböző izomcsoportjainkat kezdetben megfeszítjük, majd a feszítés elengedését követően az izmok reflexes elernyedését követve ellazítjuk az izmokat.

    Aktuális kutatási eredmény, hogy egy kínai járványkórház munkacsoportja szerint a progresszív izomrelaxáció koronavírussal fertőzött betegnél is hatékony módszernek bizonyult. Kórházi osztályon fekvő betegeknek tanították meg ezt a módszert és az eredményeik szerint, enyhítette a szorongás szintet és javította a betegek alvásminőségét. A tanulmány szerint már egy hét alatt, napi 15-30 perc gyakorlással pozitív változásokat tapasztaltak meg a betegek.

    Próbálja ki, és tapasztalja meg a relaxációs technikák jótékony hatását!

    Az alábbi linkekre kattintva játszhatja le a hanganyagokat: