• Szolgáltatásaink
  • Árlista
  • Magunkról
  • Kapcsolat
  • Karrier
  • Telefon: (+36) 1 489-52-00 | E-mail: info@bhc.hu
    Cikkek
    2022-es cikkek
    2021-es cikkek
    2020-as cikkek
    2019-es cikkek
    2018-as cikkek
    2017-es cikkek
    2016-os cikkek
    2015-ös cikkek
    2014-es cikkek
    2013-as cikkek
    2012-es cikkek
    2011-es cikkek
    2010-es cikkek
    2009-es cikkek

    Hogyan kerüljük el az ünnepi súlygyarapodást?

    A téli időszakban sokan kevesebbet mozgunk és engedékenyebbek vagyunk magunkkal szemben az elfogyasztott ételek kapcsán, majd az év végi ünnepekkor hajlamosak vagyunk többet enni a kelleténél. Így a testtömegünk megnövekedhet, a túlevés miatt pedig az emésztőrendszerünket fölösleges terhelésnek tesszük ki. 

    Wolher Veronika, intézetünk dietetikusa az alábbi 5 praktikát tanácsolja a karácsonyi időszakra, hogy megelőzzük a nem kívánt testtömegnövekedést, de mégis élvezhessük az örömteli ünnepi időszakot és ételeket.

    Ünnepi súlygyarapodás

    1. Válasszunk tudatosan kalóriaszegényebb nyersanyagokat!

    Mivel nagyobb az étvágyunk a téli időszakban, ezért érdemes megfontoltan választani az ételek és az alapanyagok közül. Általában ilyenkor hajlamosak vagyunk szénhidrátdúsabb és magasabb zsírtartalmú ételeket előnyben részesíteni, de ezek helyett érdemes zöldségeket, salátákat akár frissen facsart narancs levével, vagy egészséges olajokkal (például tökmagolaj, lenmagolaj, extra szűz olívaolaj) fogyasztani. Így a nagyobb táplálékbevitel sem eredményez sokkal magasabb kalóriabevitelt.

    2. Nem kell, hogy ez legyen a testtömeg-csökkentő életmódváltás időszaka! 

    Fogyókúra helyett már az is egy jó kiindulási pont, ha a súlyunk megőrzésére, szinten tartására törekszünk. Ha csak 1-2 kilóval gyarapszik a testtömegünk az ünnepi időszakban, azt még könnyen le tudjuk dolgozni a későbbiekben. Ne azon próbáljunk kalóriát spórolni, hogy 17:00, illetve 18:00 óra után nem eszünk, inkább törekedjünk a rendszeres, akár napi ötszöri, de kisebb mennyiségeket tartalmazó étkezésekre.

    3. Testmozgással kompenzáljuk a magasabb táplálékbevitelt!

    Sokkal nagyobb kárt okozunk magunknak azzal, ha lelkiismeretfurdalásból nem választunk valamilyen ételt vagy desszertet az ünnepi időszakban. Ehelyett jól felöltözve, a hideg idő ellenére is menjünk el egy nagyobb sétára, vagy akár az otthon melegében üljünk fel a szobabiciklire, vegyük elő a steppadot vagy a taposógépet és használjuk kicsit. Így nem csak a karácsonyi sütemények extra kalóriáit dolgozhatjuk le, hanem étel helyett mozgással biztosítjuk magunk számára a boldogsághormonokat.

    Ünnepi súlygyarapodás

    4. Reformáljuk meg a hagyományos süteményeket!

    A karácsony egyben az édességek időszaka is, de tehetünk azért, hogy alacsonyabb legyen a zsír-, és a hozzáadott cukortartalmuk, illetve több rostot tartalmazzanak. Használjunk teljes kiőrlésű lisztet, kevesebb cukrot tegyünk a süteményekbe, vagy a cukor egy részét, akár teljes egészét cseréljük ki természetes, vagy mesterséges édesítőszerekre. Válasszunk inkább sovány túróval, vagy savanykás, erdei gyümölcsökkel készült süteményeket, mert ezeknek is alacsonyabb a kalóriatartalmuk, mint krémes és habos társaiknak.

    5. Az evés ne váljon automatizmussá!

    Mielőtt elindulunk a hűtőszekrény felé, gondoljuk végig, hogy valóban éhesek vagyunk-e, vagy csak a stressz, unalom vagy a boldogsághormonok hiánya miatt szeretnénk enni. Amikor pedig eszünk, tegyük azt lassabban és tudatosabban, figyeljünk jobban oda az étel ízére, állagára és illatára így kisebb adaggal is elérhetjük a jóllakottság érzését.

    Érdekesnek találta az olvasottakat? Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből kedvezményes szolgáltatásainkról, híreinkről, prevenciós tanácsainkról!